WYCIECZKA DO WROCŁAWIA
I dzień wycieczki do Wrocławia uczniów klas 4-8.
Wcześnie rano wyruszyliśmy w podróż do Wrocławia. Po przyjeździe na miejsce, udaliśmy się do zoo, gdzie zwiedziliśmy m.in. Afrykanarium i jego podwodny świat. Następnie spacerując po nim, odwiedziliśmy mnóstwo innych zakątków, gdzie przebywały słonie, żyrafy, zebry, wilki, niedźwiedzie i wiele innych gatunków zwierząt. Po przerwie na posiłek i rozlokowaniu się w hostelu, spacerkiem przeszliśmy do budynku Rotundy, gdzie obejrzeliśmy słynną „Panoramę Racławicką”. Po czym, pełni wrażeń i lekko zmęczeni udaliśmy się na nocleg, aby odpocząć przed atrakcjami jutra.
II dzień wycieczki do Wrocławia klas 4-8.
Rozpoczęliśmy kolejny etap zwiedzania miasta wielu mostów. Po śniadaniu wyruszyliśmy aby „zdobyć” Sky Tower, jeden z najwyższych budynków w Polsce. Gdy udaliśmy się na górę - obejrzeliśmy panoramę Wrocławia- widok zapierał dech w piersiach. Następnie z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Zobaczyliśmy katedrę na Ostrowie Tumskim, Uniwersytet Wrocławski, Halę Targową, kościół greko-katolicki, kościół uniwersytecki (jedyny ocalały w całości po II wojnie) z kopią watykańskiej Piety. Przeszliśmy przez Stare Jatki - ulicę, przy której znajdują się kamienice dawnych rzeźników miejskich, zobaczyliśmy budynek dawnego więzienia i udaliśmy się na Rynek. Obejrzeliśmy odrestaurowane kamieniczki, nowy i stary Ratusz oraz pręgierz, domki Jasia i Małgosi. Dodatkową przyjemnością było szukanie krasnoludków -symboli miasta. Po zwiedzaniu zrobiliśmy przerwę na obiad i kupno pamiątek, po czym udaliśmy się w stronę Słotwiny.