pedagog specjalny
Pedagog specjalny
mgr Monika Cebrat
poniedziałek: 8.00-14.00
wtorek: 8.00-14.00
piatek: 8.00-10.00
W związku z Rozporządzeniem MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z dnia 9 sierpnia 2017r. działania pedagoga i psychologa szkolnego mają na celu wsparcie, poradnictwo i pomoc a realizowane są poprzez:
-
prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
-
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
-
udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb (konsultacje i porady, zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się, zajęcią o charakterze terapeutycznym i o charakterze socjoterpeutycznym);
-
podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
-
minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy (także pomocy materialnej
w zakresie stypendiów i wyprawki szkolnej) w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów (współpracujemy z instytucjami - poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, policją, strażą miejska, ośrodkami pomocy społecznej, sądami, kuratorami sądowymi); -
inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
-
pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
-
wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
-
rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
-
udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.