FIKTIVE FAMILIE
Miło nam poinformować, że nasza szkoła rozpoczęła kolejny projekt z eTwinning
Uczniowie klasy VII we współpracy z uczniami szkół z całej Polski będą pracować nad projektem „Fiktive Familie”.
Fiktive Familie
Projekt jest skierowany do uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.
Cele:
- Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
- Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, krajei narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
- Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej,
- Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
- Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach.
Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning.
Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak
i nauczycieli.
POWODZENIA!
—————————————————————-
Projekt eTwinning „Fiktive Familie” powoli dobiega końca. W ramach projektu uczniowie mieli do wykonania wiele zadań rozwijających ich umiejętności językowe, a także informatyczne. W realizację projektu bardzo zaangażowali się uczniowie klasy VI i VII. Często spotykali się po południu na wideokonferencji z innymi szkołami. Wykonali wszystkie zaplanowane zadania projektowe w sposób wzorowy.
-
Pierwszym zadaniem było przygotowanie swoich awatarów i przedstawienie się wszystkim 38 szkołom z całej Polski.
-
W kolejnym kroku uczniowie opracowali szkolne projekty logo i wybrali jedno, które podlegało głosowaniu. Uczestnicy projektu oddali ogółem 2548 głosów na zaproponowane loga. Zwycięskie logo zaprojektowała szkoła ZPO 2 w Mławie.
-
Każda grupa/rodzina zbierała z uczniami słownictwo w „ogródkach” i tworzyła dwa zestawy w Quizlet. Po stworzeniu zestawów umieszczono je na padlecie, który rozpowszechniony został wśród uczniów Uczniowie ćwiczyli samodzielnie (używając podanych linków do quizów) i w trakcie lekcji). Po wykonaniu zadania, przygotowane zestawy zostały wykorzystane podczas spotkań online – QuizletLive. Każda grupa/rodzina opisywała swoje spotkania QuizletLIVE ze zdjęciami i filmami.
-
Uczniowie naszej szkoły i szkoły podstawowej w Gołkowicach spotykali się kilkakrotnie i grali w QuizletLive. Zabawa była doskonała a uczniowie zachwyceni.
-
Każda grupa/rodzina współtworzyła prezentację w Google Presentation. Każda szkoła miała do wykonania pewien zakres działań – postacie, cechy, wiek, miejsce zamieszkania, zawód itp.
-
Kolejnym zadaniem było przeniesienie prezentacji do książeczki story jumper a następnie analiza z uczniami całej książeczki. Ćwiczyliśmy zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o członkach rodziny.
-
Po pracy z książeczkami zorganizowaliśmy wideokonferencję ze szkołą z Rusi. Początkowo nieśmiało i niepewnie, ale z biegiem czasu coraz odważniej. Nauczyciel prezentował książeczkę, uczniowie jednej szkoły zadawali pytania a z drugiej odpowiadali. Wybieraliśmy ruletką ucznia z każdej szkoły, który miał zadawać pytania i ucznia który miał odpowiadać.
Współtworzyliśmy również Quizlet świąteczny.
Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu, a następnie graliśmy z innymi szkołami. Przygotowaliśmy także kartki i życzenia wielkanocne dla wszystkich uczestników projektu.
Ogromne gratulacje dla uczniów! Brawo!